29 Ağustos 2013 Perşembe

minimalist insan olmak

https://eksisozluk.com/minimalist-insan--424194?p=1

https://eksisozluk.com/minimalist-insan--424194?a=search&author=akilligelisim

benim... hayatımdaki herşeyi, her eşyayı, insanlar dahil minimize etmeye çalışıyorum.

bilgisayarımda 3-4 ay dinlemediğim mp3'ü bile tutmam, silerim... giymediğim eşyaları tespit edip düzenli olarak çıkartıyorum hayatımdan...

evimde mümkün mertebe hiçbir biblo, tablo vb. kalabalık yaratan nesne tutmam, çok fazla giysim olmasın diye standart renklerden taviz vermem... elimdeki "bir gün işe yarar" diye tuttuğum hiçbir elektronik eşya yok, "çok fonksiyonlu ürünler" benim favorim... bir ürünle, birden fazla şey yapabiliyorsam o ürün benim için en değerli şey oluyor.

telefon rehberimden 2-3 sene görüşmediğim insanları silerim, kitaplarım yok okuyacağım şeyleri ebook formatında okuyorum. oldu da hardcopy bir şey geçti elime ve referans olarak tutmam gerekiyor, hemen scan edip google docs'a yüklerim ve shredder'dan geçiririm... bilgisayarımda bile tutmam dosyaları...

bu sayede bir gün evden çıksam, iki bavul eşya ile çıkıp gidebilirim arkamda hiçbir şey bırakmadan.

arabam bile olabilecek en küçük araba, smart fortwo...

hoşuma gidiyor minimalist olmak... bu sayede yaptığım işlere tam konsantre oluyorum, "eşyalar" beni yormuyor, maddiyatla düşünme işinden uzaklaşıyorum... milyonlarca dolarım olsa da gidip mesela büyük bir evde oturmam, kendime jip almam, denize açılacaksam küçük bir kayık yeterli olur... dolayısıyla "eşyaya bağlı hırsım" yok, ilgilenmiyorum bu tür bir zenginlikle.

güzel bir felsefedir vesselam, hayatına entegre edince insan huzurlu oluyor

1 yorum:

  1. Minimalist yaşam felsefesi, hedeflerimize daha iyi odaklanmamıza yardımcı oluyor. https://www.tarz2.com/az-coktur-sadelik-mutluluktur

    YanıtlaSil