5 Ekim 2013 Cumartesi

Tokatlının şiiri

Gozüm yollarda bıldırdan beri,
Nörüyon gıymatlım goresidim gı.

Ne zalım gurbetmiş bidmez kederi,
Mısmıllı mektıp yaz goresidim gı.

Gısacıh ahlımla goydun da giddin,
İrezil birini duydun da giddin,
Gerdanlıh, golluğu soydun da giddin,
Mehelsimem emme goresidim gı.

Emminin Üsüyün essahdan hasda,
Çebici guderken galmış ayasda,
Sen giddin gidelü bu gonul yasda,
Ahacuh söyledim goresidim gı.

Dün ahşam biçiği bunelek dudmuş,
Coruğun irbaam dağda unudmuş,
Sohunun daşına bi de sorudmuş,
Yere badsın boyun goresidim gı.

Ağlarum sahlıdan heç kimse gormez,
Anan bi ahsı ki hatırum sormaz,
Korpeler yaremez ohulda durmaz,
Ellağam ecücük goresidim gı.

Zemheri bi soğuh her bi yer ayaz,
Dün gocaya gaçdı Pembe’nin Kiraz,
Bulguru pelveri azalddıh biraz,
Besbelli unuddun goresidim gı.

Posdacı gelince seğerddim ucdum,
Yoh bacım dediler ahlımı sacdum,
Gavuşdur İrabbüm avucum acdum,
Badala erdim de goresidim gı.

Herifin hayırsuz diyolar bana,
Bidıhım doğruysa vabalım sana,
Hanı gulundum ben goydun yabana,
Ganmam sasuhlara goresidim gı.

İresim yolla da ferlensin gozum,
Alaf alaf yanar bağrımda ozüm,
Mahada gurulmuş coruhdur sozüm,
Çamdıda yıhulsa goresidim gı.

Foruzu, culuğu satar gelürüm,
Sen gazan ben gepçe helbet bulurum,
Şeherden bi ses ver gurban olurum,
Hanemün şenlüğü goresidim gı.

__harbi çocuk__

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder