DIY meraklısı her Türk erkegi mutlaka bir kez metal kaplama olayına girmistir ama bunu hicbir zamanbasaramamıstır yinede bunu yapmak hep aklındadır, iste bu sebeple sizlere evde mutfak malzemeleriyle nasıl güzel bir metal kaplama yapabileceginizi göstericem.. bu gösterecegim yöntem ile artık bunu herkes yapabilecek 

asagıda anlatacagım yöntemi her metal icin kullanabilirsiniz ben bakır kolay bulundugu icin sizlere bakır kaplama yapıcam  bu arada fotolarıda kendim cektim sizler icin basamak basamak o sebeplehersey anlasılır ve kolay olacak...


malzemeler
1- yeteri kadar sirke (ben hep elma sirkesi kullanırım)
2- biraz tuz
3- 1 adet kalem pil
4- kaplama metali
5- kaplanacak esya



malzemelerimizi ayarladıktan sonra kaplama metalini ayrıstırma islemine gecicez.. ben bakır kaplama yapacagım icin bakırı elektroliz yolu ile ayrıstırıcam.. sirkenin icine hem (+) hemde (-) kutuplara bakırı takıp dogru akım vericez.. burada 3 ila 12 volt arası dogru akım kullanabilirsiniz..

bakın hemen baloncuklar cıkmaya basladı.. ara sıra metalleri temizlemeyi ihmal etmeyin


bu islemin bittigini sıvımızın renginin komple degismesinden anlarız.. ben 9 volt kullandım ve yaklasık 1 saat sürdü ayrıstırma islemi... ayrıstırma bittikten sonra istediginiz kadar metal kaplarsınız..




Kaplama

artık kaplamaya gecebiliriz.. simdi yapacagımız sey kaplanacak melzemeyi (-) kutuba takmak, sonrada yeni ve temiz bir bakırı (+) kutuba takıp bunu sıradan bir pile baglamaktır.. burda önemli olan sadece 1 adet pil kullanmanız ve biraz beklemeniz.. unutmayın ki kapalamada acele etmek iyi degildir..



bakın sadece yarım saat sonra metal para nasılda bakırla kaplandı





veeee iste 45 dakika sonra paramız tamamen bakır ile kaplanmıs oldu 
kaplamada beklenilen süre ile kaplama kalınlıgı esit orantılıdır o sebeple uygun kalınlık ile uygun süreyi kendiniz tespit edebilirsiniz..












artık herkes evinde istedigi metale istedigi sekilde istedigi seyi kaplayabilir.. kaplama bittikten sonra parlatmayı unutmayın.. herkese kolay gelsin