19 Şubat 2014 Çarşamba

https://eksisozluk.com/13-yasindaki-cocuga-100-bin-euroluk-tekne-almak--4242264?day=2014-02-19

hepimizin,
küçükken istenen ama sahip olunamayan şeyler listesi vardır eminim.

yani hepimizin çocukken alınmasını istediğimiz ve alınmayan şeyleri olmuştur ki bunlar mütevazi şeylerdi... bizi hobilerimize taşıyabilecek belki de kendimizi geliştirecek şeylerdi... böylesine lüks değil, isteme amacı anlamsız değildi.

benimkisi barış manço kasediydi;

ortaokula gidiyordum. barış manço'yu çok sevmiştim. annemin yün, tığ, ip aldığı tuhaf(iye) dükka(nı)na girdik. tuhaflık bu ya, dükkanda iğneden ipliğe her şey olduğu için müzik kasetleri de vardı!.
"iğne ile iplik arasında sayabileceğin hiçbir şey yoktur ki! ne demek ya iğneden-ipliğe, çok saçma. hani eldivenden- merdivene iyi bir slogan ama bu ı-ıh!"

annem iplikle ilgilenirken ben cam tezgah altındaki kasetlere bakıyordum... o da ne "barış manço" nun kaseti.
anne'ye klasik yalvarmalar, büyük arzuyla o kaseti istemeler, etek çekiştirmeler. anneyi en azından kasete bakacak kadar bıktırma operasyonu.

"eee bu kasette sadece bir şarkı biliyoruz" ... bu ne ya!
"sen al ben diğerlerini öğrenirim".
yok... artık kafadan olayı bitirdi...
klasik anne çözümlerinden birini üretmişse anneye artık o şeyi aldıramazsın:
"bunda bir tane zımbırtı var gerisine boşuna para vericez" duruşu en yıkılmaz anne söylevlerinden, uğraşmaya değmez...
ama anne yüreği işte bi şekilde senin de gönlünü almak ister: "ben sana polis radyosundan bir barış manço kasedi doldururum" ...
annemin bana bu kayıtları yapabilecek inanılmaz ses stüdyosu var: kasetçalar
kapağı kırık; yu-ma-tu tadında bir teypten bana özel bir barış manço kaydı yaptı... çok çok özel bir kayıt... niye? ... çünkü anneciğim bulaşık yıkarken, çamaşır asarken aniden duyduğu polis radyosundan her barış manço kelamında koştur allah rec düğmesiyle aynı anda basılı duran pause düğmesine basıp kaydını yapmakta...
(dönemi bilenler bu kaydın en çatırtısız - patırtısız kayıt yöntemi olduğunu bilir - rec tuşuna basınca otomatikman play tuşunu da iten sistemlerde kayıt bittiğinde stop'a basar isen çat diye bir ses gelir ve bu kayıtta da duyulurdu, pause'a basarsan duyulmazdı...)

şarkılar ya "kadıköyden hale jale lale, bakırköyden tüm mahalle" tadında başlamakta, ya da şarkının gereksiz intro melodisi kesilip atılmakta...
muhteşem bir barış manço kasedi...
umarsızca, kimi şarkılar iki kere kaydedilmiş... ama biri ötekisinden daha uzun, reklam cıngılı da var:"okul önlüklerinde balinleriz... veeyk veyk veeeeeyk"...
şimdi öğreniyorum ki barış manço'nun o gün almadığımız 24 ayar kasedi 24 ayar bir albüm... barış manço'nun en iyi albümü... fan'ı olduğumdan biliyorum...
lan kaç para o kaset yarabbim...

şimdi şu şımarıklığı görünce deliriyorum.

tanım: detayları öğrendiğinizde öfkeye yol açan haber.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder