29 Ağustos 2013 Perşembe

getting things done

https://eksisozluk.com/getting-things-done--1595152

hayatımızda yapmamız gereken işleri en efektif şekilde yapmamız için kurabileceğimiz bir sistem hakkında ipuçları veren bir planlama önerisi. 5 aşamadan oluşuyor:

1. topla
2. işle
3. düzenle
4. yap
5. gözden geçir

bu yönteme göre bir yapılacaklar listesi hazirlarken her maddede su soruyu soruyoruz: "halletmesi iki dakikadan kisa sürer mi?". yanit evetse, listeye bile yazmadan hemen hallediyoruz.

yapilacak isler listemizdeki bir isi sürekli erteleme sebebimiz yanlis ifade edilmesidir. eger aklimizda veya listemizde "ispanyolca ögren" gibi muglak bir is varsa, sürekli erteleyip yapmaktan kacinmamiz normal. bunu yerine her isi mümkün oldugunca hemen yapilabilecek sekilde (gerektiginde adimlara bölerek) detaylandiriyoruz.

listemizde örnegin:
- "internet'ten ispanyolca kurslarini arastir."
- "x'e gittigi ispanyolca kursundan memnun olup olmadigini sor"
- "aklina yatan ilk üc kursla görüsmeye git."

gibi detayli ve net adimlar seklinde yerini aliyor ispanyolca ögrenme hayali. zamanla her adim gerekliyse daha da detaylanabilir. örnegin aday kurslar belirlendiginde son madde "a kursundan görüsme randevusu al." "b kursunun tam adresini ögren" ... gibi detaylanabilir.

son olarak süreklilik her sistemde oldugu gibi burada da yasamsal. yasamimiza giren her yeni isi, sorumlulugu, ödevi, hayali, niyeti, projeyi yukaridaki sekilde aklimizdan cikarip kagida dökmeye ve bunu mümkün oldugunca yapilabilir sekilde ifade etmeye devam ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder