https://eksisozluk.com/getting-things-done--1595152
hayatımızda yapmamız gereken işleri en efektif şekilde yapmamız için
kurabileceğimiz bir sistem hakkında ipuçları veren bir planlama önerisi.
5 aşamadan oluşuyor:
1. topla
2. işle
3. düzenle
4. yap
5. gözden geçir
bu yönteme göre bir yapılacaklar listesi
hazirlarken her maddede su soruyu soruyoruz: "halletmesi iki dakikadan
kisa sürer mi?". yanit evetse, listeye bile yazmadan hemen hallediyoruz.
yapilacak isler listemizdeki bir isi sürekli erteleme sebebimiz
yanlis ifade edilmesidir. eger aklimizda veya listemizde "ispanyolca
ögren" gibi muglak bir is varsa, sürekli erteleyip yapmaktan kacinmamiz
normal. bunu yerine her isi mümkün oldugunca hemen yapilabilecek sekilde
(gerektiginde adimlara bölerek) detaylandiriyoruz.
listemizde örnegin:
- "internet'ten ispanyolca kurslarini arastir."
- "x'e gittigi ispanyolca kursundan memnun olup olmadigini sor"
- "aklina yatan ilk üc kursla görüsmeye git."
gibi
detayli ve net adimlar seklinde yerini aliyor ispanyolca ögrenme
hayali. zamanla her adim gerekliyse daha da detaylanabilir. örnegin aday
kurslar belirlendiginde son madde "a kursundan görüsme randevusu al."
"b kursunun tam adresini ögren" ... gibi detaylanabilir.
son
olarak süreklilik her sistemde oldugu gibi burada da yasamsal.
yasamimiza giren her yeni isi, sorumlulugu, ödevi, hayali, niyeti,
projeyi yukaridaki sekilde aklimizdan cikarip kagida dökmeye ve bunu
mümkün oldugunca yapilabilir sekilde ifade etmeye devam ediyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder